Co je zajímavé?


Otázka v nadpisu je zcela jasná, a přece na ni neexistuje jednoznačná odpověď. Což platí i pro zajímavé webové stránky. Protože to, co je interesující pro jednoho, u toho se může druhý ukrutně nudit. Vezměme si turistiku. Snad nejvíce rozšířenou zábavu pro všechny věkové kategorie. Do přírody vyrážejí staří i mladí, zdraví i nemocní, muži i ženy. Není snad nikdo, kdo by si minimálně jednou neudělal výlet někam do lesů a hor. Někoho to zaujalo a zůstal u toho, druhý to nemusí, ale nebrání se tomu a třetího něco podobného vysloveně irituje. První, když narazí na nějaké webové stránky věnované turistice, tak u nich zůstane a přečte vše co se dá.

turista fotí

Ten druhý je jen tak prolítne, ale moc toho číst nebude. Snad jen omrkne přiložené fotografie, ale je mu jedno, zda se tam někdy podívá nebo ne. To ten z kategorie předešlé ihned zkoumá jak se na to či ono místo dostane a kde se tam ubytuje. Kategorii poslední, tedy číslo tři netřeba rozebírat, protože pro ni, jako kategorii, je web o turistice naprosto nezajímavý a dalo by se říci, také naprosto zbytečný. Proto jen nad mávnou rukou a brouzdají dále, aby se dostali k takovým stránkám, které zajímají zase ji, tu skupinu.  

turistka fotí

Nuže, když se na to podíváte a zamyslíte se nad tím, musí vám být jasné, že, udělat web tak, aby byl zajímavý pro naprosto všechny není nic jednoduchého? Tak jako mne ani nenapadne otevírat web o boxu nebo kopané, tak nebude někdo, koho turistika zajímat otevírat web o ní. Každý jsme jiný. Přesto musí webdesignér tak nějak předpokládat, že sem zabrousí i někdo, kdo nemá o věc zájem, a proto musí navrhnout hned úvodní stranu tak, aby zaujala a aby se zde guest, tedy návštěvník, zdržel co nejdéle. Pokud jde o web prodejní, tak aby také něco koupil. Protož to je základ prodejních webových stránek. Pokud se mu to podaří, je jeho úloha splněna.